Özdeğer
ÖZDEĞERLERİMİZ,
Gizlilik, Objektiflik, Doğruluk, Güvenilirlik, Tecrübe, Bilgi Birikimi, İnsan Odaklı Anlayış, Katılımcılık, Paylaşımcılık, Özgüven
20. Yüzyılın ikinci yarısında olmak üzere dünyada yeni düşünceler, ürünler, örgüt yapıları ve yönetim anlayışları ortaya çıkmıştır. Bu hızlı değişimin temel nedenleri teknolojik gelişmenin hızlılığı, bilginin katlanarak artması, toplumların ve onları oluşturan bireylerin kültür ve bilgi düzeylerinin artması, sermayenin globalleşmesi, iletişimin artması, kolaylaşması sayılabilir. Bu süreçte; Endüstriyel açıdan bakıldığında hem tüketici tercih ve davranışları, hem de üretici tepkileri farklılaşmıştır. Tüm dünyada kabul gören küreselleşme rüzgarları, şirket ortaklıkları, teknoloji ve bilimin hızla ilerlemesi iş birliğindeki artışlar sonucunda bilgi ve insan odaklı düşünce sistemlerinin ve yönetim sistemlerinin gelişmesine de neden olmuştur.
Bu gelişmeler işletmeler arasında rekabet olgusunu gündeme getirmiş süreç içerisinde rekabet kavramı değişimlere uğramasına rağmen günümüz dünyasında acımasız boyutunu sürdürmektedir. Rekabetin tarihi süreci: üretim üstünlüğü, maliyet üstünlüğü, kalite üstünlüğü, hız üstünlüğü, kalite hız üstünlüğü, kalite hız ucuz ürün şeklinde yorumlanabilir.